Για την επίτευξη των καλύτερων δυνατών μαθησιακών αποτελεσμάτων η DSA ακολουθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση το μοντέλο οργάνωσης με βάση τους τομείς μαθημάτων.
Οι τομείς μαθημάτων υποστηρίζουν τη συλλογική συνεργασία των εκπαιδευτικών, οι οποίοι διδάσκουν το ίδιο αντικείμενο. Στο πλαίσιο του κάθε τομέα οι εκπαιδευτικοί ανταλλάσσουν πληροφορίες σε ζητήματα περιεχομένου, διδακτικής και μεθοδολογίας και εργάζονται πάνω σε αυτά από κοινού ή με καταμερισμό εργασίας. Παράλληλα διαφορετικοί τομείς μαθημάτων συνεργάζονται μεταξύ τους αλληλοεπιδρώντας, για να επιτύχουν τους στόχους που θέτει η Διαχείριση Παιδαγωγικής Ποιότητας της DSA στην προσπάθειά της για την ανάπτυξη και διασφάλιση της ποιότητας και τη συνεχώς αποτελεσματικότερη καλλιέργεια δεξιοτήτων βάσει των απαιτήσεων του 21ου αιώνα. Όλοι οι τομείς μαθημάτων έχουν δική τους εσωτερική οργάνωση με επικεφαλής έναν/ μία υπεύθυνο/ -η τομέα, δικό τους προϋπολογισμό και σχετική αυτονομία σε επίπεδο επιμορφώσεων και δράσεων.