Μουσική

Μουσική

Το σχολείο μας έχει μεγάλη μουσική παράδοση χάρη στον ιδιαίτερα ενεργό Τομέα Μουσικής και στα ιδιαιτέρως ταλαντούχα παιδιά μας. Η πολυπληθής Ορχήστρα μας, η Χορωδία, το Ανσάμπλ κιθάρας, τα ροκ συγκροτήματα, ο Όμιλος ελληνικής μουσικής στελεχώνονται από τις μαθήτριες και τους μαθητές μας και μας χαρίζουν στιγμές απόλαυσης. 

Μέσα από τη συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα Μουσικής και στους διάφορους μουσικούς Ομίλους Εργασίας διοργανώνεται παραδοσιακά κάθε χρόνο η χριστουγεννιάτικη συναυλία και η ανοιξιάτικη συναυλία. Σε κάθε ιδιαίτερη στιγμή της σχολικής ζωής η μουσική μάς συνοδεύει: μουσικά ματινέ, μιούζικαλ, μουσική επένδυση των εθνικών εορτών και της γιορτής αποφοίτησης.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι στον μεγαλύτερο γερμανικό μουσικό διαγωνισμό «Νέοι και μουσική» (Jugend musiziert) κάθε χρόνο διακρίνονται παιδιά της DSA για το ταλέντο τους.

Οι ιδιαιτερότητες του διαγωνισμού είναι ότι κάθε χρόνο διαφοροποιούνται οι κατηγορίες του και ότι διεξάγεται πάντα σε τρεις φάσεις. Στη πρώτη φάση οι διαγωνιζόμενοι συναγωνίζονται άλλα παιδιά από την Αθήνα, γίνεται δηλαδή ο διαγωνισμός σε επίπεδο σχολείου. Στη δεύτερη φάση, η οποία γίνεται σε επίπεδο ομοσπονδιακών κρατιδίων όλης της Γερμανίας και περιφερειών των γερμανικών σχολείων του εξωτερικού, οι δικοί μας βραβευθέντες της πρώτης φάσης διαγωνίζονται με τους βραβευθέντες των υπόλοιπων γερμανικών σχολών της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Τέλος, ο διαγωνισμός ολοκληρώνεται με την τελική φάση, η οποία πραγματοποιείται πάντα στη Γερμανία, όπου συμμετέχουν όσες και όσοι διακρίθηκαν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Οι νικητές του Ομοσπονδιακού Διαγωνισμού δίνουν συναυλίες σε όλο τον κόσμο.

Αθλητισμός

Αθλητισμός

Οι αθλητικές εγκαταστάσεις μας, στίβος, γήπεδο ποδοσφαίρου, κλειστό κολυμβητήριο, κλειστό γυμναστήριο μπάσκετ/βόλεϊ, εξωτερικά γήπεδα μπάσκετ και τένις, δίνουν τη δυνατότητα στις μαθήτριες και στους μαθητές μας να ασκούνται συστηματικά σε ποικίλα ατομικά και ομαδικά αθλήματα στο πλαίσιο του μαθήματος και στο πλαίσιο των Ομίλων Εργασίας.

Με μια πληθώρα αθλητικών εξωσχολικών δραστηριοτήτων οι σχολικές ομάδες κοριτσιών και αγοριών σε ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βόλεϊ, αλλά και μαθήτριες και μαθητές που δείχνουν μεγαλύτερη αγάπη για τα ατομικά αθλήματα έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε αθλητικές συναντήσεις με άλλα σχολεία της Αθήνας, στο πλαίσιο του Α.Σ.Ι.Σ. (Αθλητικές Συναντήσεις Ιδιωτικών Σχολείων) και στην καθιερωμένη αθλητική συνάντηση με τη Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης, η οποία πραγματοποιείται δύο φορές ετησίως, μία στη Θεσσαλονίκη και μία στην Αθήνα.

Το ιδιαίτερα δραστήριο DSA Running Team, στο οποίο συμμετέχουν μέλη της ευρείας σχολικής κοινότητας, δίνει τη δυνατότητα στις μαθήτριες και στους μαθητές μας να αγαπήσουν τον δρόμο μεγάλων αποστάσεων και εν γένει το τρέξιμο αλλά και να αναγνωρίσουν τη σημασία της ένταξης σε μια μεγάλη ομάδα με έναν κοινό, αγαθό σκοπό.

Επιπροσθέτως, η DSA είναι ο μοναδικός φορέας στην Ελλάδα, ο οποίος διενεργεί τις εξετάσεις για το Αθλητικό Διακριτικό της Γερμανικής Ολυμπιακής Αθλητικής Ομοσπονδίας, εμφυσώντας στα παιδιά μας τη συνειδητοποίηση της ανάγκης άθλησης και βοηθώντας τα, ώστε να καταστεί η άθληση μέρος της καθημερινότητάς τους.

Τέχνη

Τέχνη

Το μάθημα των Εικαστικών που προσφέρεται σε όλες τις τάξεις της βαθμίδας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και σχετικοί Όμιλοι Εργασίας δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά μας να εκφραστούν δημιουργικά, να εξερευνήσουν νέες τεχνικές, αλλά και να γνωρίσουν τις βασικές αρχές της Ιστορίας της Τέχνης.

Κάθε χρόνο οι χριστουγεννιάτικες κάρτες και το ημερολόγιο του νέου έτους κοσμείται από έργα τα οποία έχουν ετοιμάσει μαθήτριες και μαθητές διαφόρων ηλικιών σχετικά με ένα συγκεκριμένο θέμα που έχουν δουλέψει στην τάξη. Στην ετήσια εικαστική έκθεση, η οποία διοργανώνεται την άνοιξη στο φουαγιέ του σχολείου μας, ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει τις διαφορετικές τεχνικές και την ποικίλη θεματολογία που απασχόλησε τα παιδιά στο μάθημα κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Επίσης ο Τομέας Καλλιτεχνικών υποστηρίζει τη συμμετοχή μαθητριών και μαθητών μας σε διαγωνισμούς ζωγραφικής και φωτογραφίας. Πέρα όμως από τη ζωγραφική ως δυνατότητα ατομικής έκφρασης, οι μαθήτριες και οι μαθητές μας -υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους- συνεργάζονται σε ομάδες για τη δημιουργία υπέροχων και ευφάνταστων σκηνικών για όλες τις εκδηλώσεις, οι οποίες διοργανώνονται στο σχολείο.

Θέατρο

Θέατρο

Το σχολείο μας έχει μακρά παράδοση πολλών δεκαετιών στη θεατρική παιδεία. Η ιδιαίτερα δραστήρια ελληνόφωνη θεατρική ομάδα βοηθά τα παιδιά μας να αγαπήσουν το θέατρο, να ποτιστούν με το μικρόβιο της πρόβας και της παράστασης επί σκηνής, να καλλιεργηθούν και να μετρήσουν τις δυνάμεις τους. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι πολλές και πολλοί απόφοιτοί μας διακρίνονται επαγγελματικά στον τομέα. Ήδη από την εποχή της πρόωρα χαμένης Ελένης Παπαδάκη και της γνωστής καρατερίστας Δέσπως Διαμαντίδου πολλά παιδιά μας ακολουθούν με επιτυχία το μονοπάτι της δραματικής τέχνης.

Παράλληλα με το συστηματικό έργο της ελληνόφωνης θεατρικής ομάδας έχουμε τη χαρά να καλωσορίζουμε συχνά και Γερμανίδες και Γερμανούς εκπαιδευτικούς με μεγάλο μεράκι για την υποκριτική, που με τη σειρά τους διοργανώνουν παραστάσεις γερμανόφωνου θεάτρου. Τέλος, ιδιαίτερη μνεία αξίζει να γίνει και στις θεατρικές παραστάσεις, τις οποίες διοργανώνουν εκπαιδευτικοί και απόφοιτοι της Σχολής μας, γεγονός που δείχνει την ευρεία αγάπη για το θέατρο που διέπει την ευρύτερη σχολική κοινότητά μας.

Λόγος και κριτική σκέψη

Λόγος και κριτική σκέψη

Απαραίτητο εφόδιο για την ενήλικη ζωή των μαθητών και μαθητριών μας είναι η ανάπτυξη του λόγου και της κριτικής σκέψης. Πώς αντιμετωπίζουμε προβλήματα που βιώνει η κοινωνία, πώς αναπτύσσουμε πολιτική και κοινωνική συνείδηση, πώς γινόμαστε ενεργοί πολίτες; Όλα αυτά καλλιεργούνται μέσα από τον Όμιλο Επιχειρηματολογίας-Αντιλογίας και τη συμμετοχή σε πανελλήνιους και διασχολικούς αγώνες και από τον Όμιλο MUN (Model United Nations- προσομοίωση του ΟΗΕ) και τη συμμετοχή σε σχετικά συνέδρια.

Αγώνες Επιχειρηματολογίας-Αντιλογίας

Στη Γερμανική Σχολή Αθηνών, ο Όμιλος Επιχειρηματολογίας-Αντιλογίας προπονεί τους/τις μαθητές/-τριες της από το 2006, καταγράφοντας μια μακρά πορεία λαμπρών συμμετοχών και διακρίσεων τόσο σε διασχολικούς φιλικούς αγώνες όσο και σε πανελλήνιους. Ο Όμιλος απευθύνεται σε μαθητές/-τριες που φοιτούν από την 7η έως και τη 12η τάξη. Στις εβδομαδιαίες προπονήσεις οι μαθητές και οι μαθήτριες μαθαίνουν, παίζοντας, να συνδιαλέγονται και να επιχειρηματολογούν, να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά, να δρουν ομαδικά, να ακούν προσεκτικά και να σέβονται τους συνομιλητές τους. Διδάσκονται, τελικά, ότι το Debatte είναι ένα παιχνίδι ανταλλαγής απόψεων, μια διαρκής άσκηση της σκέψης, μια ευκαιρία να εκτιμήσουμε τον «αντίπαλο»∙ είναι μια άσκηση δημοκρατίας.

MUN

Στο πλαίσιο του Ομίλου MUN οι μαθήτριες και οι μαθητές μας επεξεργάζονται θέματα από την ατζέντα του ΟΗΕ και εμβαθύνουν στα παγκόσμια προβλήματα, ενισχύοντας παράλληλα τις γνώσεις τους στην αγγλική γλώσσα, καθώς τόσο ο Όμιλος όσο και τα συνέδρια-προσομοιώσεις στα οποία συμμετέχουν αποστολές χρησιμοποιούν ως επίσημη γλώσσα την αγγλική. Μαθαίνουν επίσης να εφαρμόζουν τους κανόνες οι οποίοι διέπουν τις συζητήσεις στις συνεδριάσεις των ποικίλων οργάνων του ΟΗΕ. Παράλληλα, η Σχολή μας διοργανώνει από τη δεκαετία του ‘90 το διεθνές συνέδριο DSAMUN. Πρόκειται για προσομοίωση των συνεδριάσεων του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, στην οποία συμμετέχουν μαθητές από όλο τον κόσμο και διεξάγεται σύμφωνα με τον κανονισμό της Χάγης. Μέσω του θεσμού αυτού δίνεται η ευκαιρία όχι μόνο στους μαθητές της DSA και των υπόλοιπων ελληνικών σχολείων, αλλά και σε εφήβους απ' όλο τον κόσμο να γνωρίσουν από την μία πλευρά τον τρόπο λειτουργίας του ΟΗΕ, να λάβουν μέρος σε πολιτικές συζητήσεις και από την άλλη να μάθουν να λειτουργούν μέσα σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον.

Science moments

Science moments

Στην εποχή που ζούμε, οι αλλαγές που προκαλεί η 4η Βιομηχανική Επανάσταση είναι ραγδαίες και δύσκολα κατανοητές. Στόχος του σχολείου μας είναι να προετοιμάσει τις νέες και τους νέους, ώστε να μπορέσουν να πρωταγωνιστήσουν σε αυτήν τη νέα εποχή. Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία και Πληροφορική συμπράττουν και συνδιαμορφώνουν τη νέα πραγματικότητα. Με ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις επιχειρούμε να ρίξουμε φως στην αναστάτωση και στα διλήμματα που φέρνουν οι κοσμογονικές αλλαγές της εποχής μας.

Γι΄ αυτόν τον σκοπό η Γερμανική Σχολή Αθηνών συστηματικά δίνει βήμα σε εξέχουσες προσωπικότητες της επιστημονικής και πανεπιστημιακής κοινότητας, οι οποίες, μετά το πέρας των διαλέξεών τους, συνδιαλέγονται με μαθητές και μαθήτριές μας. Θέματα όπως «Ένα ταξίδι στο σύμπαν» (Δρ Σταμάτης Κριμιζής), «(Εν)όραση και ηγεσία» (Prof. Dr. med. Dr. h. c. Νικόλαος Ε. Μπεχράκης), «Σύστημα ανταμοιβής του εγκεφάλου» (Dr. rer. nat. Tobias Sommer-Blöchl) ή η διεξοδική συζήτηση για τις προκλήσεις που κρύβει η επιστήμη της Ιατρικής με τον καθηγητή Παθολογίας-Λοιμώξεων της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Δρ Σωτήρη Τσιόδρα, σίγουρα προβληματίζουν και βοηθούν τις μαθήτριες και τους μαθητές μας να προετοιμαστούν καλύτερα για τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.

Επιπρόσθετα, στο ίδιο πλαίσιο μαθητές και μαθήτριες παρουσιάζουν εργασίες από τον χώρο των Φυσικών Επιστημών –οι οποίες εκπονήθηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους– επιχειρώντας να εξοικειωθούν με τη σύγχρονη επιστήμη και να συνδιαλεχθούν με τους εκπροσώπους της.

Εκδρομές και ταξίδια

Εκδρομές και ταξίδια

Οι εκδρομές είναι αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής ζωής. Προάγουν την ενότητα της ομάδας, το πνεύμα συνεργασίας και την καλύτερη γνωριμία των μελών της σε εξωσχολικό περιβάλλον. Και στις δυο βαθμίδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υπάρχουν στοχευμένες για κάθε τάξη ημερήσιες εκπαιδευτικές εκδρομές, αλλά και εκδρομές για καθαρά ψυχαγωγικούς σκοπούς. Οι πολυήμερες εκδρομές έχουν ποικίλους στόχους, αλλά κυρίως τη γνωριμία με την ιστορία και τον πολιτισμό της Ελλάδας αλλά και τη γνωριμία με σχολεία, πανεπιστήμια και πόλεις της Γερμανίας.

Οι ημερήσιες εκδρομές οργανώνονται με βάση την ηλικία και την ύλη διδασκαλίας των μαθητών και θεωρούνται απαραίτητη προέκταση του μαθήματος και δημιουργική δραστηριότητα με πολλαπλά οφέλη: επισκέψεις σε μουσεία, ιδρύματα, εκθέσεις, λογοτεχνικοί περίπατοι, εργαστήρια δραστηριοτήτων, παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων και καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, περίπατοι στο βουνό, επισκέψεις σε μεγάλες εταιρείες παραγωγής.

Ιδιαίτερη έμφαση, όμως, δίνει το σχολείο μας στις πολυήμερες εκδρομές, όπου τα παιδιά μαθαίνουν να ανταποκρίνονται σε διάφορες προκλήσεις: μακριά από το οικογενειακό περιβάλλον, συνύπαρξη με άλλους, ανάγκη προσαρμογής, νέες εμπειρίες. Στην 8η τάξη, στην πενθήμερη εκδρομή στον Παρνασσό, οι μαθήτριες και οι μαθητές μας μαθαίνουν ή εξασκούνται περαιτέρω στο σκι με την καθοδήγηση έμπειρων εκπαιδευτικών του σχολείου. Στην 9η τάξη, στο πρόγραμμα των ανταλλαγών διάρκειας 12 ημερών με επιλεγμένα σχολεία της Γερμανίας, οι μαθήτριες και οι μαθητές μας φιλοξενούνται σε οικογένειες των Γερμανών/-ίδων μαθητών/-τριών και παράλληλα επισκέπτονται αξιοθέατα με όλη την ομάδα. Το πρόγραμμα των ανταλλαγών έχει πάντα δύο σκέλη: την επίσκεψη των παιδιών μας στη Γερμανία στις αρχές του καλοκαιριού και την επίσκεψη ανταπόδοσης των Γερμανών/-ίδων μαθητών/-τριών στις αρχές του φθινοπώρου. Στη 10η τάξη οργανώνονται τριήμερες εκδρομές στο εσωτερικό με εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Στην 11η τάξη πραγματοποιείται πολυήμερη επίσκεψη σε πανεπιστήμια της Γερμανίας, όπου οι μαθητές/-τριες μας έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν πανεπιστημιακές διαλέξεις και μαθήματα σε αμφιθέατρα πανεπιστημίων και να λάβουν άμεση πληροφόρηση για τα προγράμματα σπουδών και τη μελλοντική σύνδεσή τους με την πραγματική οικονομία. Τέλος, στη 12η τάξη διενεργείται η καθιερωμένη πενθήμερη εκδρομή στο Βερολίνο: οι μαθητές μας γνωρίζουν την ιστορία της διάσημης πόλης, επισκέπτονται τα μουσεία και τα πανεπιστήμιά της και προετοιμάζονται για τις επερχόμενες σπουδές τους. Παράλληλα, ομάδες μαθητριών και μαθητών συμμετέχουν σε συνέδρια στο πλαίσιο του MUN, λαμβάνουν μέρος σε εκπαιδευτικά προγράμματα στη Γερμανία, περιηγούνται σε περιοχές της Ευρώπης με ιδιαίτερο ιστορικό ενδιαφέρον.

Σεβασμός για το περιβάλλον και τον συνάνθρωπο

Σεβασμός για το περιβάλλον και τον συνάνθρωπο

Δύο είναι οι βασικοί πυλώνες των δράσεων κοινωνικής ευθύνης που στηρίζει η Γερμανική Σχολή Αθηνών: ο άνθρωπος και το περιβάλλον. Κατά τις τελευταίες δεκαετίες το σχολείο μας οργανώνει και στηρίζει σχετικές δράσεις, ευαισθητοποιώντας τις μαθήτριες και τους μαθητές μας σε θέματα κοινωνικής μέριμνας και οικολογικής συνείδησης: προσφορά βοήθειας σε ορφανοτροφεία με επιτόπιες επισκέψεις, συνεργασία με σχολεία ειδικής αγωγής και στήριξή τους, κοινές δράσεις και ενίσχυση ξενώνα, ο οποίος φιλοξενεί πρόσφυγες που βρίσκονται στη διαδικασία ασύλου, δράσεις στήριξης προσφύγων σε καμπ και ασυνόδευτων παιδιών, οικολογικές δράσεις, όπως δενδροφυτεύσεις, καθαρισμός ακτών, ανακύκλωση μέσα στο σχολείο, συμμετοχή στο Fridays For Future.

Ζώντας δημοκρατικά

Ζώντας δημοκρατικά

Οι μαθήτριες και οι μαθητές μας καλλιεργούν τη δημοκρατική τους συνείδηση με την ενεργή τους συμμετοχή σε όλα τα σημαντικά ζητήματα της σχολικής ζωής. Μαθαίνουν να αρθρώνουν λόγο τεκμηριωμένο, να δείχνουν ενδιαφέρον για τα κοινά, να μάχονται για το δίκαιο, να συντρέχουν τον αδύναμο. Όλα αυτά αποτελούν πολύτιμη παρακαταθήκη για τη μελλοντική δράση τους. Βοηθάμε τα παιδιά μας να γίνουν ενεργοί πολίτες, να κατανοήσουν τη σημασία του γόνιμου διαλόγου, να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες συλλογικής δράσης και να οραματιστούν ένα καλύτερο αύριο.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές εκλέγουν το Συμβούλιο Τμήματος και το Μαθητικό Συμβούλιο (SMV) της εκάστοτε βαθμίδας με άμεση ψηφοφορία. Όλοι οι εκλεγμένοι και εκλεγμένενες εκπρόσωποι των τμημάτων διαμορφώνουν το Μαθητικό Κοινοβούλιο της Σχολής, το οποίο διευθύνεται από το Μαθητικό Συμβούλιο (SMV) και εργάζεται εποικοδομητικά για το καλό της μαθητικής κοινότητας. Εκπρόσωποι της μαθητικής κοινότητας συμμετέχουν στις Γενικές Συνελεύσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού με δικαίωμα λόγου, συναντιούνται με τη Διεύθυνση της Σχολής και το Διοικητικό Συμβούλιο και συμμετέχουν σε προγράμματα σχολικής βελτίωσης. Υποστηρίζουν εμπράκτως τις διάφορες εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο σχολείο μας και διοργανώνουν δικές τους δράσεις με ποικίλη θεματολογία. Πολύτιμοι συμπαραστάτες των παιδιών σε αυτή την ενεργή συμμετοχή τους με στη σχολική ζωή είναι οι «καθηγητές εμπιστοσύνης». Πρόκειται για δυο εκπαιδευτικούς που εκλέγονται ετησίως από τη μαθητική κοινότητα και αντικείμενο έχουν τη στήριξη τόσο του έργου των δημοκρατικά εκλεγμένων θεσμών όσο και τη διαμεσολάβηση σε προβλήματα τα οποία ανακύπτουν σε μεμονωμένες μαθήτριες και μεμονωμένους μαθητές.