«Παιδαγωγική Ημέρα» στη DSA
- 31/05/2024
Η Γερμανική Σχολή Αθηνών, κατά τη διάρκεια αυτής της σχολικής χρονιάς, εισήγαγε μια σχολική τάξη με iPad, ενώ τα επόμενα σχολικά έτη θα προστεθούν κι άλλες. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε στις 30 Μαΐου 2024 στους χώρους του σχολείου, ως υποστήριξη του εκπαιδευτικού προσωπικού, η «Παιδαγωγική Ημέρα», στην οποία προσκλήθηκαν τέσσερις ομιλητές από τη Γερμανία. Αυτοί οι ειδήμονες στάλθηκαν από το εκπαιδευτικό ινστιτούτο «MobileSchule» και προσέφεραν στο εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου ένα ποικίλο πρόγραμμα επιμόρφωσης.
Η «Παιδαγωγική Ημέρα» ξεκίνησε με μια ομιλία του Georg Schlamp, ο οποίος απευθυνόταν στο σύνολο των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων. Στην ομιλία του περιέγραψε τον κόσμο των παιδιών και των εφήβων στην ψηφιακή εποχή και τόνισε την ανάγκη για αλλαγή στη μάθηση και το σχολείο, ώστε να υπάρχει ανταπόκριση στις νέες προκλήσεις.
Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκαν δύο εργαστήρια, που ασχολήθηκαν με το Apple Classroom, το JAMF και το OneNote. Αυτά διεύθυναν ο Timo Berghoff και ο Veith Rühling και προσέφεραν στους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες πρακτικές γνώσεις και δυνατότητες εφαρμογής αυτών των ψηφιακών εργαλείων στην τάξη.
Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα, ο Georg Schlamp έδωσε μια ακόμη ομιλία, αυτή τη φορά με θέμα «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στο σχολείο», στην οποία εξήγησε τις δυνατότητες και τις προκλήσεις που φέρνει η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση.
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας προσφέρθηκαν πολλά εξειδικευμένα εργαστήρια:
1. Ο Georg Schlamp διεύθυνε ένα εργαστήριο για τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδασκαλία ξένων γλωσσών.
2. Ο Veith Rühling εισήγαγε τους συμμετέχοντες στη χρήση της Επαυξημένης Πραγματικότητας στο σχολείο.
3. Ο Timo Berghoff έδειξε πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την οργάνωση του μαθήματος.
Παράλληλα, καθόλη τη διάρκεια της ημέρας πραγματοποιήθηκε ένα εργαστήριο από τον Jan Stapel, το οποίο επικεντρώθηκε στην ψηφιακή διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό το εργαστήριο προσέφερε στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας βαθμίδας πολύτιμες μεθόδους και στρατηγικές, για να εμπλουτίσουν το μάθημά τους με ψηφιακά μέσα.
Η «Παιδαγωγική Ημέρα» στη Γερμανική Σχολή Αθηνών χαρακτηρίστηκε από εμπνευσμένες ομιλίες και πρακτικά εργαστήρια, που έδωσαν στους εκπαιδευτικούς νέες ιδέες για τη διδασκαλία και τους προετοίμασαν για τις προκλήσεις της ψηφιακής εκπαίδευσης.